Dental Center Plus boven het maaiveld uit met nieuwe website

Tandartsencombinatie Dental Center Plus, die meerdere tandartspraktijken in Friesland heeft, kwam bij ons met het verzoek voor een nieuwe website. De noodzaak was ze duidelijk geworden. Patiënten gaven aan de informatie die ze zochten niet te kunnen vinden en ze wilden graag online een afspraak kunnen maken en wijzigen.

Conclusie: een compleet redesign van huisstijl en website

Dental Center Plus had nóg een wens: een eigentijds vormgegeven website. De huidige website had niet de juiste uitstraling. En als we dan toch bezig waren, het logo was ook niet meer van deze tijd … en dan kon de hele huisstijl eigenlijk ook wel ….. Conclusie: een compleet redesign van huisstijl en website.

Online branche onderzoek bevestigt het beeld

Om een goed beeld te krijgen van wat er zich in de branche afspeelt en wat belangrijke user stories zijn voor gebruikers, is online onderzoek een belangrijke eerste stap. Het beeld dat Dental Center Plus gaf werd bevestigd.

Tandartsen besteden in het algemeen weinig aandacht aan hun website en al helemaal niet aan de grafische vormgeving. Er wordt veel gebruik gemaakt van standaardwebformats en de uitzonderingen zijn qua design helaas geen pareltjes.

De wens: een unieke vormgeving, én gebruiksvriendelijk

Dental Center Plus was vanaf het begin duidelijk: geen standaard tandartswebsite en de nadruk op de grafische vormgeving. Dat sprak ons aan in deze opdracht: geen 13 in dozijn website, en de balans vinden tussen vormgeving en usability. De uitgangspunten voor het design waren: modern, vooruitstrevend en het uitstralen van kwaliteit en kennis.

dental-center-plus

Tevreden patiënten en dus een tevreden klant

De dienstverlening van Dental Center Plus op het tandartsvlak stond nooit ter discussie bij patiënten. Het vinden van de juiste informatie op de oude website leverde nog wel eens problemen op. Die problemen behoren echter tot het verleden. De feedback van patiënten is louter positief en daar is Dental Center Plus trots op. Het verhoogt de klantbeleving en daarmee de totale klanttevredenheid. En daar gaat het om.

Benieuwd? Neem nu kijkje op de website