Online marketing

Bezoekers op uw website, dat wilt u. Echt geinteresseerd bezoek dat niet alleen kijkt, maar ook koopt. Wij adviseren over de meest effectieve inzet van middelen en voeren de campagne zelf ook uit. Kostenefficiënt en met een optimaal resultaat.

5 focusgebieden

Bij online marketing draait alles om de effectieve inzet van de online middelen. Wat ons betreft zijn er in ieder geval 5 belangrijke focusgebieden die u moet overwegen: zoekmachinemarketing, displaymarketing, social marketing, affiliate marketing en e-mail marketing.

Google AdWords
Adverteren in zoekmachines is één van de meest effectieve vormen van online marketing. Wij adviseren daarom om altijd een Google AWords campagne te overwegen. Wij zetten de campagne voor u op en beheren en sturen de campagne.

Display marketing
Display marketing, vaak bannering genoemd, is dé manier om online bereik op te bouwen. Tot een paar jaar geleden was display nog vaak ineffectief en relatief duur. Door nieuwe technieken zoals “Remarketing” en “Automated Trading” is het voor adverteerders een stuk effectiever en rendabeler geworden. Meer weten over deze nieuwe technieken? Wij adviseren u en helpen bij het opzetten van de campagnes.

Social marketing
Facebook, Twitter en LinkedIn zijn de afgelopen jaren stormachtige gegroeid. Deze sociale netwerken bieden de mogelijkheid om uw doelgroep heel gericht te bereiken. Bij Facebook kunt u bijvoorbeeld advertenties tonen aan zorgvuldig geselecteerde groepen (geslacht, woonplaats, leeftijd, interesses etc etc). Wij creëren de campagnes voor u en monitoren de resultaten.

Affiliate marketing
Adverteren op basis van no-cure-no-pay? Dat met Affiliate Marketing. Dit is online adverteren via een derde partij, een affiliate netwerk. In dit netwerk komen adverteerders en website-eigenaren (publishers) bij elkaar. Wilt u weten of affiliate marketing iets voor u is? Wij kijken samen met u naar de mogelijkheden en helpen u bij de juiste strategie.

E-mail marketing
Heeft u een database met klantgegevens en e-mailadressen. Gebruik deze adressen dan om te communiceren met u klanten. Met een uitgekiende e-mailstrategie en de juiste e-mailtool haalt u meer rendement uit uw bestaande klanten door upselling, door cross-selling of door herhaalaankopen te stimuleren. Lab050 biedt zelf geen e-mailtool maar adviseert wel over de te voeren contactstrategie. Daarnaast werken we samen met een gespecialiseerde partij die desgewenst een e-mailtool en bijbehorende database levert.

Een online campagne opzetten

Bij Lab050 creëren we online campagnes en optimaliseren we de online marketing middelen. Voor we beginnen stellen we de doelen vast. Daarna starten we met het opbouwen van de campagne. We adviseren, bedenken, beheren, meten en sturen bij.

Campagne materialen
Als u een online campagne gaat ontwikkelen heeft u vanzelfsprekend campagnemateriaal nodig. Denk aan banners of andere visuele uitingen voor een display campagne of affiliate marketing. Of teksten voor zoekmachine campagne of beeld en tekst voor uw email campagne. Wij ontwikkelen de materialen voor u.

Vang uw bezoek goed op, denk aan een goede landingspagina
Uw campagne bestaat niet alleen uit uw online uitingen. Het succes van de campagne is de hele keten, van begin- tot eindpunt. Het is belangrijk om bezoek vanuit uw campagne op te vangen op speciale landingspagina’s die helemaal ingericht zijn op de campagne.

Bijsturen met webanalytics

Per middel zijn de bezoekersstromen en hun rendement te meten via webstatistieken. Zo ziet u precies wat elke geïnvesteerde euro oplevert. Levert een kanaal onvoldoende op, dan sturen we bij. Als blijkt dat bepaalde online middelen niet renderen, dan verschuiven we de budgetten naar middelen die wel renderen. Meten is weten.