MySole laat bezoekers zélf de juiste zool kiezen

Pijnlijke voeten. Ongeveer 75% van de bevolking heeft er wel eens last van. Met z’n 26 beentjes en 33 gewrichten, spieren en zenuwen is de voet een zeer fragiel onderdeel van ons gestel. Zeker als je beseft dat bij iedere stap een kracht van 2 tot 3 keer het lichaamsgewicht op de voet terecht komt.  

Wat als de klachten niet vanzelf over gaan? Je kunt dan natuurlijk een specialist bezoeken, maar voor sommige mensen is dit nog een stap te ver. MySole heeft een uitgebreid programma van zolen dat voor elk voetprobleem een oplossing op maat biedt.

Alleen, hoe weet je nu zeker dat je de juiste zool voor jouw klachten hebt? Met die vraag kwam MySole bij Lab050. Hun opdracht was duidelijk: de nieuwe website www.mysole.eu moet intuïtief zijn, met aandacht voor het complete aanbod aan zolen, zonder dat de bezoeker het overzicht verliest. Daarnaast dient de website op alle devices (laptop, tablet en mobiel) uitstekend te worden weergegeven.

Waar begin je? Op de meest logische plaats: in het hoofd van de bezoeker. Met welk doel komt hij of zij op de website? Deze zogenaamde user stories brachten we stuk voor stuk in kaart. Zij vormden de basis voor het interactie ontwerp, het raamwerk van de website.

Een belangrijke user story bleek ‘het zoeken naar de juiste zool’. Lab050 heeft daarom samen met MySole een Zoolkeuze App ontwikkeld. Uit de tientallen zolen in het assortiment wordt op basis van een vraag-en-antwoord-spel het juiste type voor je geselecteerd.

Foto iPhone MySole.eu

MySole heeft een uitgebreid scala aan verkooppunten. Zodra de zoolkeuze is gemaakt, kun je meteen de meest dichtbij zijnde locatie vinden om je bestelling te doen.

De website is sinds eind september live, en de eerste reacties zijn zeer positief. Ook René Harmers, Managing Director bij MySole is die mening toegedaan. “Ben helemaal trots op onze site! Geweldig met jullie gedaan te hebben!” Zo vatte hij het traject samen.

En daar sluiten wij ons helemaal bij aan 😉