The DJ Company: 85% meer aanvragen met nieuwe website

Persuasive webdesign, zoekmachine-optimalisatie, Google AdWords en een responsive website zorgen voor stormachtige groei The DJ Company.

Begin november 2012. The DJ Company neemt contact op met Lab050 met de volgende concrete vraag: wij willen meer aanvragen voor DJ’s voor bruiloften en partijen. Een klant die perfect past bij Lab050: een bedrijf met uitgesproken online ambities. En bij ons aan het juiste adres: het maximale rendement halen uit een website is ons doel.

Een ochtend om de tafel met The DJ Company

De business van The DJ Company is eenvoudig uit te leggen: als je een feest wil geven of als je gaat trouwen, dan kun je via hen een DJ huren. De laatste maanden van het jaar zijn niet de maanden waar The DJ Company het van moet hebben. Feesten en bruiloften spelen zich met name af in de warmere maanden. Wél een goed moment om de website door te ontwikkelen. De eerste stap, een ochtend brainstormen bij Lab050.

 

De brainstorm en analyse leverden de volgende ‘diagnose’ op:

  • De website is niet goed ingericht op de drie belangrijkste doelgroepen ‘bruiloften’, ‘bedrijfsfeesten’ en ‘algemene feesten’
  • Gebruiksgemak van de website laat te wensen over
  • Triggers om mensen écht over de streep te trekken ontbreken
  • De website is niet goed vindbaar online
  • De Google AdWords campagne presteert niet goed
  • Een verre van optimale presentatie op mobiele websites en tablets én minder conversie via deze kanalen dan op de website

 

Een volledige redesign: alle specialismen van Lab050 worden ingezet

De inzichten uit de analyse maakten duidelijk dat het beter was om helemaal overnieuw te beginnen dan voor te borduren op de oude website. Werk aan de winkel voor ons, en voor The DJ Company.

 

Klantinterviews, feedback DJ’s, Google Analytics als basis voor het opstellen van de user stories

Een (nieuwe) website maak je voor je bezoekers. Wat is het doel van de website? Wat willen bezoekers op de website weten, wat vinden ze belangrijk? Hoe verleiden we de bezoekers om juist bij The DJ Company offertes op te vragen en een DJ te boeken? Deze en andere vragen moesten beantwoord worden.

screenshot-djcompany

 

Optimalisatie van de website op mobiele telefoons en tablets

Een opvallend punt was dat het gebruik van de website op mobiele devices sterk was toegenomen de laatste tijd. Echter, de conversie bij deze groep gebruikers was sterk onder de maat.

Omdat het gebruik van mobiele devices snel en sterk zal doorzetten moest een strategie bepaald worden voor dit kanaal. Klanten en DJ’s willen overal en altijd een antwoord op hun vragen hebben. Waarbij we eerst moesten uitvinden welke vragen op welk apparaat met name worden gesteld.

 

Onderscheid mobiel gebruik en gebruik op de website

Het advies van Lab-050 was duidelijk: een responsive design. Waarbij goed gekeken moest worden welke taken die mensen op de website willen uitvoeren en welke taken op de telefoon en tablet. Die zijn vaak niet het zelfde; het gebruik op een kleinere mobiele telefoon is heel anders dan op een grotere thuiscomputer.

 

Overdonderende eerste resultaten:  85% meer aanvragen voor DJ’s

Begin januari is de nieuwe website live gegaan en al na 2 maanden kunnen we trots vaststellen dat de samenwerking zijn uitwerking niet heeft gemist. Bijna een verdubbeling van de aanvragen is het gevolg geweest van het redesign van de website. En de mobiele device gebruikers kennen nu een hogere conversie dan de niet-mobiele device gebruikers.`

 

Op naar een nóg hogere conversie. Oftewel: testen, testen, testen.

Het sterk verbeterde resultaat mag geen reden zijn om achter over te gaan leunen. En dat gebeurt ook geenszins; daar zijn The DJ Company en Lab050 niet de partijen voor. Op zoek naar een nog hogere conversie gaan we verdere verbeteringen uitproberen en testen